Frågor och svar

Frågor och svar! / Permalink / 2
Lizelott om Nyårsnaglar:
Hej! Jag är en tjej som funderar på att skaffa en nagelpercing. Jag undrar om man kan ta av en nagelpercing bara för ett kort tag, som ett örhänge ungefär. Går i skolan fortfarande och har idrott och det är inte alltid så smart att ha ett smycke in nageln då. Sen om du har lust hur gör man en nagelpercing? Är det smart att göra själv?
Skulle vara tacksam om jag fick svar.
Kram

Svar:
Nagelpercing är jätte snyggt!
Ett nagelsmycke sätter man fast imed hjälv av en liten ring.Det som är det svåra med detta är att klämma ihop den eftersom den är liten och hårt.Man kan få använda en tång eller pinsett.Därför kan det vara lite svårt att ta bort den.Men om man ska ha idrott så kan man sätta ett plåster över.Det finns andra alternativ på knäppningar också.Se bilden nedan:

Denna knäppningen är som på ett halsband och kan lätt tas bort.

När man ska göra nagelpercing själv så behöver man en nagelborr.Ser ut såhär:

Den kommer från Depend.Sen är det bara att borra hål långt ut på nageln så den inte spricker.Sen är det bara att sätta i ett smycke.
Om man tycker att det låter otäckt så kan man göra det på en nagel salong.Men då blir det dyrare.

Hoppas du är nöjd med svaret!

Love Mia
#1 - - Lizelott:

Tack så jätte mycket!!! Nu har jag löst problemet och jag är väldigt nöjd. Tack

Kram

#2 - - Ella:

Heej ! :)

jag har väldigt sköra naglar ( har blivit lite bättre när jag började använda vitaminer ) men jag använde väldigt många produkter innan som diamond strength från sally hansen och apotekets nagelstärkare, depend nagelolja och allt det där och sen fick jag veta att jag har järnbrist och jag har inte fått några tabletter som jag kan ta än, så jag undrar bara vad kan jag äta för att jag kan få mer järn ?

Tack så mkt :)

Till top