Korta naglar....

Allmänt / Permalink / 2

Jag ogillar ganska mycket att ha korta naglar.Det är obekvämt.Fast det är mer praktiskt ändå.När man har långa naglar blir man ganska begränsad.Fast man blir van tillslut.Det är ju så sjukt snyggt med långa naglar så det är värt att vara lite begränsad när det gäller vissa saker.

Precis för en stund sedan så bestämde jag mig dock för all fila ner naglarna korta.Det är lika hemskt varje gång menibland kan det behövas att låta dem växa upp sig igen.Det är ju föresten väldigt snyggt med korta naglar med.Särskilt svarta.En liten bonus med det är att när det svarta börjar flagna men det är lika snyggt det.Dessutom är det en modetrend!I alla fall.Mina naglar är korta och det är ovant i början.Fast nu när jag sitter här och skriver märker jag skillnad.Jag kommer bara åt en bokstav på tangentbordet istället för tre på en gång!Det är lite skönt.Nu ska det målas ikväll.I vilken lack vet jag inte.Funderar på rött precis som tånaglarna.Rött är alltid snyggt!Fast nu när det är sommar är det ju väldigt snyggt med neon lacker!Älskar H&M:s egna klarblåa lack.Mycket snyggt.De har föresten flera snygga neon färger.China Glaze är också några som har underbara lacker att frossa i.Även Viva la diva ha flera stycken.Sen kan man alltid lägga till lite glitterlack också så blir det extra effekt på det hela!

#1 - - milla:

Hejsan, jag undrar varför inte mina "halvmånar" syns på mina naglar förrutomn på mina två tummar. Resten är mer ljustlila på alla naglarna. Tacksanm för svar! :)

#2 - - Peter:

Åh vad avis jag blev nu, jag ska också måla naglar o tånaglar röda i kväll det är ju så vansinnigt läckert med färgglada tånaglar att visa upp i flip flopsen!

Till top