Balnaglar!

Dagbok/naglar / Permalink / 0
För min del är det snart student.Endast två veckor i skolan återstår innan man står där och sjunger.Massa skoj väntar såklart innan.Bla balen.Då blir det att klä upp sig till tusen och allt ska vara perfekt!När jag säger att allt ska vara perfekt så menar jag det!Man får inte glömma en viktig detalj.För att det är ju de små sakerna som gör det stora hela i slutendan!

Så hur vill du ha dina naglar på balen?Det är faktiskt en viktig del.Inte bara för tjejer utan för killar också.Det ska se snyggt och välvårdat ut!Om man vill dra ett säkert kort kan man ju boka tid på en salong.Och ja det kan vara värt pengarna.Balen kommer bara vara en gång i ens liv!Man kan ju såklart fixa dem själv också.Det viktigaste är att man vet hur man vill ha dem.Vill man ha lösnaglar eller äkta?Om man vill ha sina äkta så gäller det att spara och vara rädd om dem i god tid.Tänk om man sparar och bryter av en nagel dagen innna?Tänk på att vara förberedd!Franska manikyr är det vanligaste och alltid snyggt!Men våga också göra något anurlunda.Matcka med smyckerna eller färgen på din klänning.Lägg kanske i lite diamanter som gör det lila extra men inte blir för mycket.

För killarna är också det en viktig del.Fast det är inte många som tänker på det.Det skulle ju förstöra helheten om killen är uppklädd men har ovårdade händer.Nej,allt ska vara perfekt.Även killar kan boka tid hos salonger och få manikyr(fast utan vit kant såklart)

Jag själv håller på att spara mina naglar för jag vill ha äkta!men visst är man livrädd att man ska bryta någon nagel!Jag kommer nog att ha en snygg fransk manikyr för det är det som får mig att känna något extra.Det är jätte snyggt!Min klänning kommer vara lila/svart och smyckerna kommer vara i silver.Så det kommer nog bli några små detaljer på naglarna som går ihop med smyckerna.Kanske....Det gäller att planera och tänka efter.Man är sjukt förväntansfull inför allt!Det händer bara en gång.Så missa inte chansen!Gör allt perfekt och till din dag!







Till top