Rengör dina penslar

Bygg dina egna naglar, Nagelvård, Nail art / Permalink / 1
Jag har fått en fråga från er då ni vill veta hur man rengör sina penslar. Såhär gör jag!
 
Penslar nail art:
När jag ska rengöra mina penslar som jag använder till nail art och därmed har vanligt lack på så använder jag vanlig remover. Den ska alltså vara fri från oljor osv. Tex Depends remover är att rekomendera.
 
En annan bra grej jag kan tipsa om är när man sitter och håller på med sin nail art och kanske behöver sin pensel till flera olika färger. Då kan man använda dip-in removern för att bara doppa ner penseln med lack på, vispa runt några gånger så är det färdig att använda ige på nolltid!
 
Var försiktig när du rengör dina penslar så reskerar de inte att bli spretiga!
 
Penslar uv-gel:
Vad det gäller rengöring av gel penslar har jag lärt mig en läxa. När jag precis börjat med min uv-gel kune jag inte förstå varför gelet hela tiden flöt ut och det blev små gropar i den. Hur jag än gjorde så blev det samma resultat efter varje gång de varit inte i uv-lampan. Jag klurade länge och försökte komma på vad det berodde på. Så tillslut slog det mig en dag.
 
Jag hade använt en remover med olja i! Och det reagerar med gelet och stöter bort det! Där var problemet och så fort jag tvättade mina penslar igen fast denna gång med en rengöring UTAN oljor så var problemet löst!
 
Alltså ingen rengöring med oljor i! Det är väldigt viktigt att ha rengöring som är avsedd för just uv-gel så kan inget gå fel. Jag har använt mig av min "nailcleaner" som jag använder till att ta bort tex svett lagret på naglarna. Då kan man vara säker på att det blir riktigt rent och att man inte råkar ut för något så dumt som jag gjorde.
 
Mitt bästa tips är alltså att införskaffa en nailcleaner!
#1 - - Linda:

heej jag undrar en sak jag ska börja bygga egna naglar tänkte börja med vanliga tippar man sätter på o gör egen stil på. men behöver man en uvlampa till det?
eller sätter man bara på lim? tacksam för svar.
vet du någon bra sida man kan beställa på?
ska även testa med gel naglar

Svar: Visst kan du bara limma på tippar utan att ha något över men de kommer inte att bli särskilt hållbara. Har du gel över kommer de bli hållbarare och du slipper kanten mellan tippen och nageln. Så ska du ha gel över måste du ha lampa. Det finns flera ställen att beställa på som tex nagelvaruhuset eller nagelgiganten!
Om onlynails

Till top