Onlynails första gästbloggare: Jennifer

Gästbloggare / Permalink / 3
 
Hejsan hoppsan, Jennifer här! Har fått chansen att gästblogga, woho!
Jag har precis börjat göra naglar och har beställt mina saker från Nded och även köpt gellack från Depend. Jag har nu hunnit testa allt och tänkte berätta lite om vad jag tyckte om produkterna osv som nybörjare.
 
Men först tänkte jag bjuda på hur det ser ut där jag sitter och pysslar!
 
 
 
 
 
 
Jag har bara hållt på i ca en månads tid nu. Beställde nästintill alla mina produkter från Tyska sidan Nded. I kitet jag beställde ingick uv lampa, en pensel, filar, buffer, nailcleanser, naglar, fem lim, primer, top coat, nagelbandsolja, base gel, builder gel, finish gel, french gel, lösglitter, rhinestones,clipper och en "pappersrulle". Beställde även extra penslar, rhinestones, gel glitter, brushcleanser, sanitizer/hygienspray, kudde, "puderborste" (haha har inte lärt mig alla namn än!), penselhållare och säkert något mer som jag inte kommer på just nu...
 
Jag tyckte att Nded var en bra sida och jag gillar deras produkter! Sidan i sig tycker jag kan vara lite förvirrande eftersom det typ är översatt med google translate... Hittade inte frakten på sidan när jag beställde så visste inte när det skulle komma! Fick höra att det kunde ta ca 2-3v men blev glatt överraskad när det tog ca 4dagar! Sen bor jag ju nära göteborg med så det behövde inte åka så långt när det kom in med båten till sverige ;)
 
För er som är nybörjare som mig och vill beställa från Nded så har dom även en youtube kanal där dom visar hur man gör med deras produkter! Det är riktigt bra enligt mig för då vet man ju exakt hur man ska göra, sen så har dom andra klipp där du kan få inspiration ifrån! Dom har klipp både på Tyska och Engelska.
 
 
 
 
En liten nackdel med gelén är att när jag stnger locken och ställer ner dom (rakt såklart!) så är det gelé överallt dagen efter... Vet inte varför men det kan även vara så att någon av burkarna gick sönder under färden hit! Tyvärr har gelén som kommit ut förstört lapparna så på visa burkar ser man inte vad det står...
Limmet är även en aning svårt att få ut, vet inte hur hållbart det är då jag precis gjort min första förlängning, så kan tyvärr inte avgöra om det är bra eller dåligt! 
 
 
Hygienspray/sanitizer & Nailcleanser
 
 
Och nu till Depends gellack som används flitigt här hemma!
Tycker det håller bra, är enkelt att appicera och fungerar fint på både dina egna naglar och på förlängning. Jag köpte även depends egna top coat men när jag tog ndeds nailcleanser över så förstördes allt... Så jag kör på ndeds top coat över dom här lacken och det fungerar jättebra!
 
Jag rekommenderar verkligen Ndeds produkter för oss nybörjare och även Depends gellack för dom som bara vill ha hållbart och glasigt lack!
 
Hoppas ni tyckte det var lika kul som jag med gästinlägg,
ha det så bra! 
 
 
Vill du också gästblogga på onlynails.blogg.se? Mejla då [email protected].
#1 - - Anonym:

fint

#2 - - Jennifer Kihlvall:

wiiii :D

Svar: Mycket bra ;)
Om onlynails

#3 - - Annette:

Hej!
Vet du varför man inte kan komma in på den tyska Nded-sidan?
Det är ju billigare där, än på den svenska Nded-sidan?
Mvh Annette

Till top