Blue vs silver

Mina naglar / Permalink / 0

Dags att testa nageltejp för första gången ever! I mitt paket från Otego.se fick jag en massa fina färger. 
Beställ dem här! 
Denna gång använde jag dock bara 1 färg på tejpen. Men jag kommer testa de andra senare!
Lacken jag använde.
Började med att måla naglarna i en ljusblå nyans. Två lager behövdes. 

Denna silvriga lack från Depend är verkligen en favorit bland alla mina lack! Jag gjorde lite olika enkla mönster med denna. 
Innan du startar med tejpen måste lacket ha torkat ordentligt! Jätte viktigt! Annars fäster inte tejpen och du kommer garanterat förstöra ditt lack. Vänta hellre en stund extra. 
Tejpen är väldigt smidig att använda trots att den är så tunn. Det finns en liten flik på varje rulle så du enkelt ser vart du ska börja. 
Jag klippte av mindre remsor och med hjälp av en tandpetare satte jag dem på plats. Gör hellre remsorna längre så du med hjälp av en liten sax kan klippa bort överflödet. 
Avsluta med ett rejält lager Seche vite så tejpen sitter kvar! 


Tejpen var riktigt kul att använda! Det är världens smartaste sätt att få amazing naglar på ett enkelt och billigt sätt. Jag kommer använda dessa mycket, det är jag säker på! 
Tveka inte på att beställa dem! Klicka på bilden under för att komma direkt till sidan! 
 
Till top