Nageltrender höst/vinter 2015/2016

Trender / Permalink / 1
 
#Runda naglar
Trenden med "almondshape nails" och spetsiga naglar har hållt i sig länge nu. Men äntligen kommer en favorit i repris(som vi väntat!), den  "runda" formen är tillbaka! Så skippa de spetsiga och sattsa på runda kurvor så är du i hamn!
#Korta naglar
Tror det är många som kommer bli lyckliga av att höra detta för denna hösten och vintern behöver alla ni som är ledsna för att aldrig kunna få långa naglar inte vara ledsna längre. I höst/vinter gäller korta naglar! Det är dags tycker jag för dem att ta plats igen. Så lacka dina korta naglar med stolthet!
#Negative space nail art
Denna trend kom redan i våras och är här för att stanna! Alltså nail art där du inte lackar hela nageln utan bara delar av den så det bildar ett snyggt mönster. Jag tycker verkligen denna trend är riktigt snygg och jag är väldigt glad att den får följa med som en stor trend även till dessa årstider!
#Konstnärlig nail art
Tänk dig ett konstverk du tittar på och tänker "Vad är detta? Bara en massa kladd?", då har du fattat rätt! Naglarna ska vara som en färgexpotion med stänkt färg och konsiga former. 
#Blått är flott
Är det en färg du ska sattsa på så är det blått i alla dess färger.Kort och blått med andra ord.
#Matt nagellack
Som jag hatade matt nagellack för några år sedan. Jag tyckte verkligen det var fult i alla sammanhang men jag kan säga att jag ändrat mig! Får man det? 
Matt nagellack är nu bland det snyggaste jag vet och är därför extra glad att detta kommer bli en stor trend under hösten/vintern 2015/2016. Och det är ju så himla bra att kunna köpa ett matt top coat så kan du göra alla dina lack matta! Något att investera...!
#Den "uppdaterade" franska manikyren
Fransk manikyr är ju åndå något världen inte kan leva utan. För hur långt tillbaka i tiden har den inte funnits och vi ser den fortfarande på människors naglar nästan dagligen. Nu är det dock dags att uppdatera den till den något vågade stilen. Den ska inte längre vara perfekt i linje, i vit nyans eller ha den perfekta bredden. Nu ska den vara i färg, vågig och bred. Med andra ord så blev den plötsligt mer lekfull och intressant.
#The sunset tones
Detta är en ganska konstig blandning av jordnära toner blandat med 70 tals färger och mönster du inte förstår dig på. Ja, det skulle i alla fall vara min beskrivning av denna trend. Nja, jag är inte säker på att jag kommer bära denna på mina naglar...
#Metallic och glittriga toner
Något jag aldrig tröttnar på är lacker med matallic look och lack med shimmer i sig. De blir aldrig omoderna om man frågar mig. Men detta är tydligen lite extra hett under denna höst/vinter.
#Mörk och dramatisk nail art
Håll dig till mörka lacker såsom svart, grått och brunt. Så mörkt det bara går! Ska du sedan lägga på nail art tänk även här på de mörkare färgerna. Det ska gå ton i ton och inga glada mönster eller färger får synas till.
#Nude igen...
Jag kan inte säga att jag inte gillar den för det gör jag, naturligt lackade naglar eller "nude" som man också kan kalla det är väldigt snyggt och visst funkar det till allt. Men jag tycker att den har hängt med lite länge nu. Kan den inte bara få vara... inte pryda alla trendlistor alla årsiter..året om!
#Ombre
Ombre har vi sätt mycket av det senaste året. I hår, på kläder, läppar osv. Nu ska den även synas på naglarna. 
#Grått
Alla gråa nyanser du kan tänka dig ska pryda dina naglar. Från den allra ljusaste till den allra mörkaste. Grey is the new black!
#Den minimala nail arten
Ljusa toner som vitt och nude tillsammns med små, små detaljer som prickar, smala sträck osv.Så diskret du bara kan tänka dig helt enkelt!
#Rött är tillbaka
Den röda kulören har faktiskt lyst med sin frånfaro länge nu. Den syns nästan aldrig och har nästan varit lite ute. Men inte nu längre! Alla har vi säkert ett rött lack ligandes längst ner i byrålådan! Gräv fram det, lacka och du är trendigare än trendigast!
#Black and white
Svart och vitt kombination på alla sätt är riktigt trendigt i höst. Kombinera med lacken som den är eller gör rolig nail art med dessa färger.
#Crazy nail art
Nail art med massa färg, olika texturer, stenar, blandade möster, glitter osv. Eller allt på samma gång så har ni en trend som kommer i höst/vinter.
#Swirling nail art
Linjer på lekfulla sätt i olika färger är helt okej att leka med. Bilda mönster och andra roliga former med dessa linjer.
#Simpelt vitt
Vitt i all enkelhet kan ibland vara det snyggaste. Jag älskar vitt lack och det finns ju så många nyanser är bara "vitt,vitt". 
 
Detta var lite av de trender som ni kommer se i höst/vinter 2015-2016. Det är många som jag verkligen gillar och som jag kommer göra designer på och visa er hur man gör steg för steg. Jag är verkligen pepp på hösten som är först ut. Mycket snyggt!
 
Kommentera gärna och berätta vilken trend ni kommer följa i höst/vinter.
 
 
#1 - - Karin:

Hej! Ville bara säga att jag har läst din blogg ett tag och att jag uppskattar inläggen du gör om kommande nageltrender! Jag undrar bara var du hittar informationen om de kommande trenderna?
Eftersom jag inte har en blogg skulle jag vara jätte tacksam om du svarade med ett mejl! Tack på förhand! :)

Till top