Toturial: Marmornaglar

Mina naglar / Permalink / 6
Jag har verkligen fastat för marmormönster i alla former. Det är ju så snyggt och riktigt poppis att ha i inredningen. Så varför inte sätta det på naglarna med!?
Dessa marmornaglar är väldigt roliga och enkla att göra. Och jag tror att redskapet jag kommer använda är något som ALLA har hemma....
Lacken som behövs är ett baslack, ett vitt lack, ett svart lack, ett grått lack och så toplack såklart som är väldigt viktig till dessa naglar! Sedan behöver du en smal pensel, tandpetare eller en artliner som jag har i svart. Att applicera ett "peel off" lack är att rekommendera då det ska duttas på.
Börja med att måla ett baslack som alltid! Sedan målar du 2-3 tunna lager vitt lack över hela nageln. I mellan lagren torkade målade jag på mon "peel off" runt nageln så det får sina 5 minuter att torka.
Nu är det dags att ta fram det gråa lacket och ett annat viktigt redskap, nämligen plastfolie! 
Ta en bit och knyckla ihop det till en boll. Klicka sedan ut grått lack på ett papper, dutta plastfolien i, sedan några gånger på pappret igen då det inte ska vara så skarp färg och sedan dutta på nageln några gånger. Låt torka! 
Nu gör du likadant fast med svart lack. Var försiktig så du inte tar för tjockt med svart. Det ska bara vara svagt i tonen. Låt torka!
Gör sedan linjer/sträck på varje nagel. Gärna lite svagare också och inte raka. Gör bara några få på varje nagel.
Avsluta med ett toplack med mycket glans för att verkligen få fram marmormkänsla. 









#1 - - Mikaela:

Grymt snyggt! :)

Svar: Tackar!
Onlynails

#2 - - Agnes:

Snyggt!

Svar: Tackar :)
Onlynails

#3 - - Robex Lundgren:

coolt

Svar: Tack :)
Onlynails

#4 - - G I N A ~:

snyggt :D

Svar: Tack!
Onlynails

#5 - - Fidan & Divine:

Fin blogg du har!
Klicka gärna in hos oss

Svar: Tack så mycket! Det ska jag ;)
Onlynails

#6 - - Alice:

Riktigt snyggt!

Svar: Tack :D
Onlynails

Till top