Ett litet tips....

Bygg dina egna naglar / Permalink / 4
När jag idag bläddrade i reklambladen hittade jag denna annons i Lidl's tidning...
Ett helt uv gel sätt. Så för er som vill testa, här har ni chansen för en billig peng! Det lär nog inte vara de bästa grejerna men det kan ju vara en bra början.

#1 - - Lina T.:

Hej!

Jag har nyligen skaffat ett nybörjar kit från ebay. Använder mig av Sina gele.

Jag har ett litet problem. Gelen, eller de byggda nageln, lossnar från nagelns kan, alltså där de vita "utväxten" e, o när de väl lossnat där då måste hela nageln av, annars finns de en risk att de kommer in vatten o de blir en massa skit av de hela istället.

Har du tips på hur man kan bygga de bättre så de inte lossnar där? :)

Du kan gärna besöka min blogg o kolla på naglarna jag gjort på mig o syrran! :)

Svar: Om jag förstår din beskrivning och ditt problem rätt bör du bygga tjockare just där det lossnar. Lägg gelen där tippen och nageln möter varann och jobba nedåt och uppåt på nageln, ska liksom bli en liten upphöjning just där eftersom det är där nageln får som mest belastning och det är där den behöver vara som starkast.
Eller har jag uppfattat ditt problem helt fel nu?
Om onlynails

#2 - - Lina T.:

Hej igen!

Jag använder inte tippar på mig, jag bara "stärker" mina egna naglar :)

Och det är längst ut på nageln, alltså inte där nageln möter nagelbandet, som gelen lossnar.

Jag har nu gjort om mina naglar och konstigt nog, har de hållit i en hel vecka! Förutom tummen, den lossnade på ena sidan vid kanten och sen gick den biten sönder efter att jag städade hela huset i går :D

Men varför de andra har hållit tills nu (på kanten) vet jag inte :) Och varför just tummen höll inte, vet jag inte heller ^^

Svar: Använder du samma märke på alla gel?
Om onlynails

#3 - - Lina T.:

Jupp jag köpte ett helt kit från Ebay och gelen är av märket "sina". Har inte provat andra märken då detta är mitt första försök :)

#4 - - cina:

Hej! Jag har köpt det kittet från lidl och ska prova på söndag :)

Till top