Folie

Nageldekorationer, Tester av produkter / Permalink / 2
Kan man annat än gilla dessa urfina ark med folie från Otego.se? I love them!
Jag har testat dessa och gjort några enkla exempel på hur du kan använda dem!
En nagelfolie är alltså en tunnt, tunnt ark med olika mönster. Varje ark har en plastfilm över sig som du ska dra bort efter den har satts på nageln och torkat! Därför är det viktigt att du sätter rätt sida ner och rätt sida upp. På bilderna ovan ser du skillnaden på de olika sidorna.
I ditt ark med folie kan du klippa hur du vill. Remsor, mönster m.m. Se till att ha en liten sax bara då det är ganska pilligt att pyssla med.'
När du klippt ut så sätter du fast folien på nageln med hjälp av otorkat nagellack. Du målar alltså dina lager med lack. Låter torka bara en liten stund och sedan lägger du på din folie. Ta gärna hjälp av en pincett för då är det lite enklare! Nu ska lacket torka ordentligt innan du klipper bort överflödiga rester som kommit utanför nageln och drar sedan bort plasten på folien. Viktigt att lacka över med en top coat så det sitter kvar!
Jag testade också på lösnaglar då det blir lättare för folien att stanna kvar om man limmar på den. 
Ni ser den lilla plastremsan som sticker ut på den rosa nageln? Det är denna som ska dras bort!
Ja, hörni, det var den sista produkten jag hade att bjuda på från Otego.se. Det har varit jättekul att testa deras produkter och jag skulle verkligen rekomendera att köpa produkter ifrån deras sida. Billigt, snabbt, enkelt och fri frakt. Jag gillar verkligen deras produkter och hoppas kunna testa flera av deras produkter i framtiden! Jag kommer nog göra ett inlägg med samanfattnins resultat vad jag tyckte om produkterna och länka till alla. 
 
Vad har ni tyckt om dessa inläggen? 
 
 
 
 
#1 - - Vendela :

Hej! Hittade precis din blogg, superbra och fin blogg! :) Har sett andra som jobbat med nailfoil och använt ett slags lim och sedan duttat med foilen. Har inte testat själv, men det ser väldigt snyggt ut. Kanske har du lust o testa det & publicera? :) Keep up the good work! :D

Svar: Tack, vad roligt att höra! Blir så glad :D
Jag hade själv problem med att förstå hur den funkade så jag hörde av mig till företaget jag fått folien ifrån och bad om beskrivning. De rekommenderade lim då det har svårt att fästa på bara nagellack.
Jag vill absolut testa detta igen och kolla runt lite efter sätt man kan göra det på och självklart visar jag det i bloggen!
Onlynails

#2 - - Emma:

hej! Som nämnt ovan, är det egentligen inte meningen att man ska trycka på mönstret på otorkat lack?

Svar: Nej, folien måste fästa i något så man sedan kan dra bort plastfilmen ovanpå. Jag ska dock se mig om efter fler sätt att göra på och visa här. Så håll ögonen öppna!
Onlynails

Till top