Svar på era frågor :)

Frågor och svar! / Permalink / 0
Vad är det värsta, inom nagelvärlden, som du köpt? (märke, vad det är och varför du inte gillade det) 
Svar:
Oj, svår fråga! Något jag blev väldigt besviken på var Depends färdiglimmade lösnaglar Press&go tror jag de heter? De verkade så bra, att de bara var till att trycka på och sedan skulle de hålla för kvällen innan man tog bort dem med ljummet vatten. Men jag hann inte ens utanför dörren innan de lossnade. Ändå var jag noga med appliceringen!
 
Hur gör du för att få långa och starka naglar? 
Svar: 
Jag använder nagelolja så ofta jag kan! Har det alltid med mig, typ i väskan så att jag kan använda det vid alla tillfällen. Sedan så lackar jag dem så de blir starkare och använder inte naglarna som verktyg!

Har du något favoritnagellack? 
Svar:
Ja, det har jag! OPI´s Alphine snow, ett vitt nagellack som jag använt så mycket och aldrig blivit besviken på! Det håller bra, är lätt att måla på och jag bara älskar det! Nu är det dock slut så jag måste köpa en ny flaska :S
 
Vilken är din favorit blogg? (Alla kategorier) 
Svar:
Jag följer många bloggar och de jag gillar bäst brukar ha att göra med vilken period jag är i. Ibland är träning roligare än tex kläder. Jag har dock två favoriter just nu, Kenza och  emilias.nu.
 
Vad ska man göra om ens naglar går av hela tiden? 
Svar: 
Vilken nagelkvalité man har är något man föds med så det går oftast aldrig att ändra på om man tex har väldigt tunna naglar. Men man kan ju försöka göra det bättre. Det är alltid värt ett försök. Använd nagelolja, smörj in händerna efter du varit i vatten eller använd handskar om du är i vatten,  måla dem med lack så de håller bättre eller gör en nagelförlängning så dina naglar har chans att växa under :)
 
Långa eller korta naglar? 
Svar:
Det där är en väldigt svår fråga! Jag tycker det är lika snyggt med både och! Men om jag måste välja är det nog långa. Man kan göra så mycket mer med långa naglar och man lägger märket till dem mycket mer.

Vilken är din favorit nailart som du har gjort på dig själv? 
Svar:
Ännu en riktigt svår fråga! Det finns många jag blivit väldigt nöjd men en som jag kanske inte trodde skulle bli bra men som blev till magi så fort jag tog på Seche vite var mina Galaxy nails. Jag skulle nog kunna ha dessa alla dagar!
Var kan man köpa billiga nageldekorationer och tillbehör? 
Svar:
Jag har haft ett samarbete med Otego.se ett tag nu och de har billiga och väldigt fina nagelprylar. Dessutom har de fri frakt!

Vilket märke är ditt favorit på lösnaglar? 
Svar:
De bästa läsnaglarna jag har testat är de som kommer från Japan. De har inget direkt märke utan man beställer dem från hemsidor direkt därifrån. De håller alltid jäkligt bra!

Kan du rekommendera ett jättebra nagellim som verkligen håller!? 
Svar:
Märkeslimm som är lite dyrare är inte alltid de bästa. Även här skulle jag säga limm från Japan. De håller grymt bra och de är billiga!
Hemsidan jag köpt både naglar och limm ifrån är http://www.bornprettystore.com/.
 
Följer du andra nagelbloggar?
Svar: 
Nej, det gör jag faktiskt inte. Haha! Tycker det inte är kul att följa någon som gör samma sak som jag och så vill jag köra mitt eget race och få inspiration på andra sätt än andra bloggar.

Finns det någon "nailart guru" som gu gillar extra mycket? (vars designer du kanske brukar "härma") 
Svar:
Cutepolish som gör söta nail art videos på youtube har alltid varit en stor insperation. Har testat en del av hennes nail art.

Vilken design/nailart tycker du är snyggast just nu? :)
Svar:
Jag är fortfarande inne på matt svart och guld och har varit sedan i somras. jag bara älskar det!
 
Vad inspireras du av när det kommer till nail art? 
Svar:
Allt! Om jag ser en sak, en bild, några färger tillsammans, årstider osv. Jag inspireras av intryck runt mig mest men det är klart att man får syn på en och annan bild nätet som man bara måste testa!

Favoritfärg på nagellack? :)
Svar:
Jag ska vara tråkig och säga svart och vitt. Jag kommer aldrig tröttna på det och jag tycker det alltid är lika snyggt när jag ser det på någon eller har det själv. Det går och göra så oändligt många nail art med de färgerna som grund!
 
 
Till top